In zeven stappen naar succesvol ondernemen met maatschappelijke impact
Échte winst is hét boek voor iedereen die met een organisatie of onderneming meer maatschappelijke impact wil bereiken. Op sprankelende wijze en met veel voorbeelden uit de praktijk beschrijft en analyseert Hoogerwerf de zeven essentiële stappen op weg naar succes. Zij neemt je mee in de wereld van non-profitorganisaties, social enterprises, burgerinitiatieven, goededoelenorganisaties, culturele ondernemingen, fondsen, coöperaties, online communities, impact investors en maatschappelijk betrokken bedrijven.
Al deze organisaties en financiers zijn elk op hun eigen manier gericht op het bereiken van échte winst voor de samenleving. Dat is goed voor de organisatie, de medewerkers, de klanten én de samenleving. Hoogerwerf belicht hoe complexe vraagstukken van de wereld door innovatie, opschaling en samenwerking worden aangepakt.
Échte winst zet mensen aan deel te nemen aan de ‘Wij gaan voor Échte winst beweging die er naar streeft dat ondernemen met impact normaal wordt.’
Vraag vandaag nog uw recensie-exemplaar aan en laat u overtuigen door “de Nederlandse versie” van wereldwijde bestseller The Purpose Economy!
‘Een inspirerend boek voor bedrijven die hun rol in de samenleving willen versterken. Een praktische gids op weg naar de Purpose economy’.
Hans van der Loo, auteur managementbestseller ‘Kus de visie wakker’
‘Ondernemen met maatschappelijke impact; dat zou de standaard voor alle bedrijven moeten worden.’
Simone Groenendijk, manager Rabobank Foundation.
‘Aan de hand van zeven overzichtelijke stappen biedt Hoogerwerf inzicht hoe maatschappelijk ondernemen in de praktijk werkt.’
Feike Sijbesma, CEO Koninklijke DSM